7 Aralık 2012 Cuma

Dünya turu: İzlanda!

Brrr! Ve her güzel şeyde olduğu gibi geldik dünya turunun da sonuna. Son durağım İzlanda. Üç kelimeyle anlatmak istiyorum burayı. Soğuk, çok soğuk! Başkent Reykjavik'te geçirdim günün çoğunu. Yeteri kadar hazırlıklı değilmişim soğuk için. 2004'te yapılan açıklamaya göre ölçülen en düşük sıcaklık -39.7'C. İlginç olan şey ülkenin kuzeyinde yanardağ tepeciklerinin arasında karla kaplı zeminden yüzeye çıkabilen sıcak su. Gayzer denen bu sıcak su kaynakları elektrik enerjisi elde etmek için önemli kaynaklardan biri. Ülkede hiç demir yolu bulunmaması garipsenecek bir durum değil iklim şartlarını görünce. Biraz buruk biraz heyecanlı biraz mutlu, karışık duygular içerisinde dünya turunu sonlandırıyorum. O kadar üşüdüm ki keşke daha kalın ve pofuduk bir montum, atkım, eldivenim olsaydı dememle aklıma bu çanta geldi. Eve dönüş yolculuğu başlasın. Eg er kalt.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder